Головна » Статті » Мої статті |
Урок 49 Тема. Духовний світ Тетяни Ларіної. Тетяна – улюблена героїня Пушкіна. Мета: поглиблювати уміння аналізу образу-персонажу, психологічного спостереження над вчинками, порівняння героїв; розвивати уміння аналізувати художній образ, логічне мислення, зв’язне мовлення,навички виразного читання, переказу, творчих здібностей, психологічного спостереження; виховувати увагу до внутрішнього світу людини, доброту, щирість, вірність, вдумливе ставлення до життя, до почуттів інших людей, любов до поетичного слова. Тип уроку: характеристика дійових осіб твору. Форма проведення: урок – образ . Методи і прийоми: бесіда, проблемне питання, робота з картками, дискусія, «хто швидше», «оберіть позицію», «мікрофон», «запитання до героя». Обладнання: портрет Пушкіна, репродукції малюнків до роману, роман «Євгеній Онєгін», карточки, костюм для образу Тетяни, речі, щоб імітувати кімнату героїні. Джерела: Н.П. Наволокова «Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій», підручник Н. Півнюк «Зарубіжна література. 9 кл.», журнал «Зарубіжна література в школі», №18 2012р., журнал «Всесвітня література та культура», №5, 2007; О.А Середа «Зарубіжна література». ХІД УРОКУ Татьяна – это редкий, прекрасный цветок, случайно выросший в расселине дикой скалы. В. Белинский. І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА. - Доброго дня, діти! ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ НАВЧАЛЬНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ.
Учні записують дату, тему уроку, епіграф. - Виходячи з теми уроку, визначте коло своїх завдань. ЗНАТИ:
ВМІТИ:
V. НАДАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ.
VI. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. 1. Інтерактивна вправа «Запитання до героя». - Сьогоднішній урок у нас незвичайний. Мені його допоможе провести ця чудова дівчина, героїня роману Тетяна Ларіна. Я пропоную з нею ближче познайомитися. Ви можете задати їй запитання. (Входить Тетяна, розповідає свою історію життя.)
Моє дитинство пройшло в родинному маєтку моїх батьків Ларіних. Моя сім’я поважала споконвічні традиції. Мене і мою сестру Ольгу з дитинства доглядала няня. Саме вона була для мене найближчою людиною в сім’ї.
Через те, що я відрізнялася від інших дівчат, не любила займатися звичайними дівочими справами, мене вважали неласкавою дівчинкою. Подруг я не мала. Батьки не завжди могли мене підтримати, вислухати, дати відповіді на мої запитання. Тоді єдиними моїми друзями були книги, яким я вірила безроздільно. Мне рано нравились романы ; Они мне заменяли всё; Я влюблялася в обманы И Ричардсона и Руссо… Як ви гадаєте, чому ви не були щасливою в своєму дворянському оточенні ? Розумом, своєрідністю натури я виділялася і серед поміщицького середовища та світського суспільства. Я не розуміла вульгарності, неробства, порожнечу життя сільського суспільства.
Я мріяла про людину, яка б змінила моє життя, наповнила його змістом. почуттями.
Таким мені здався Євгеній - світська молода людина, що приїхала з Петербурга, розумний і благородний.Я закохалася. Оскільки він не давав конкретики в наших стосунках, я вирішила написати листа, в якому зізналася в своїх почуттях. Тетяна читає свого листа до Онєгіна. Та Євгеній відмовив мені, почав залицятися до моєї сестри Ольги. Я зрозуміла, що він негідний мого кохання, але розлюбити його не змогла. 2. Коментар вчителя. Лист Тетяни вразив Онєгіна не тільки своїм змістом. Тетяна, першою звертаючись до чоловіка із зізнанням у коханні, чинила досить сміливо й необачно з точки зору життєвих правил. Але дівчина вихована на романтичних романах й живе у цьому світі, не знаючи звичайних норм. Вона пише листа французькою мовою, використовуючи цитати з прочитаних книг. 3.Дискусія.
4.Коментар вчителя. 5.Продовження бесіди.
Поведінка Євгенія призвела до того, що він стрілявся на дуелі з Володимиром Ленським. Наречений моєї сестри загинув. Євгеній поїхав із села. Згодом Ольга вийшла заміж за військового, а мене родичі вивезли до Москви, де відбувався «ярмарок наречених». Вони почали турбуватися про мій внутрішній стан. Я познайомилася з генералом, вийшла за нього заміж і стала княгинею. У вищому товаристві знайшла загальну повагу і схильність. 6.Коментар вчителя. За цей час вона сильно змінюється. "Байдуже княгинею, неприступною богинею розкішної, царственої Неви" малює її Пушкін в останній главі. Але все одно вона чарівна. Очевидно, ця краса була не в її зовнішній красі, а в її душевній шляхетності, простоті, розумі, багатстві душевного змісту. Але і в "вищому світі" вона самотня. І тут вона не знаходить того, до чого прагнула піднесеної душею. Своє ставлення до світського життя вона виражає в словах, звернених до Онєгіна, що повернувся після поневірянь по Росії до столиці: Весь этот блеск, и шум, и чад За полку книг, за дикий сад, За наше бедное жилище… 7.Продовження бесіди.
Я здивувалася. У мене було інше життя: чоловік , діти, прийоми. Свої почуття я відклала у найпотаємніший куточок душі , заборонила думати собі про нього. Побачивши Євгенія, я зізналася, що почуття ще живі, але чоловіка я не зраджу. 8.Проблемне питання. «Займи особисту позицію». - З уст самої Тетяни Ларіної ви почули історію її життя і кохання. - Чи була вона щасливою? Що потрібно зробити, щоб доля стала до неї прихильніше? - Що в житті важливіше: кохання чи вірність слову? Перед вами два варіанти, серед яких ви оберете свій. Аргумент ви запишете на листочок, що лежить на парті, а біля дошки прокоментуєте свій вибір.
9.Коментар вчителя. Образ Тетяни Ларіної - противага образу Онєгіна. Вперше в російській літературі жіночий характер протиставлений чоловічому, і, більше того, жіночий характер виявляється сильнішим і піднесеніше чоловічого. Пушкін з теплотою змальовує образ Тетяни, втілюючи в ній кращі риси російської жінки. Пушкін у своєму романі хотів показати звичайну російську дівчину. Автор підкреслює відсутність у Тетяні надзвичайних, з ряду геть що виходять рис. Але героїня в той же час дивно поетична і приваблива. Не випадково Пушкін дає своїй героїні простонародне ім'я "Тетяна". Цим він підкреслює простоту дівчини, її близькість народу.
10.Перевірка схеми в учнів. 11. Хвилинка російської мови Итак, она звалась Татьяной. Ни красотой сестры своей, Ни свежестью ее румяной Не привлекла б она очей. Дика, печальна, молчалива, Как лань лесная боязлива, Она в семье своей родной Казалась девочкой чужой. Она ласкаться не умела К отцу, ни к матери своей; Дитя сама, в толпе детей Играть и прыгать не хотела И часто целый день одна Сидела молча у окна.
VII. ПІДСУМОК УРОКУ
2. Робота з епіграфом. - Перечитайте вислів російського критика. Що ви можете додати ? - Чи є такі «редкие, прекрасные цветы» в наш час? Чи можуть вони стати щасливими в наш час? (Звичайно, є. В наш час їм живеться так же сутужно, як і в ХІХ столітті. Щасливими вони можуть бути, якщо їхнє кохання буде взаємним.) 3. Зачитування учнівських сенканів. - Чий вірш вам найбільше сподобався? 4. Рефлексія. У вас на парті лежать кружечки різних кольорів. Зелений колір – ви почуваєтесь гармонійно, жовтий — ви спокійні, особливих емоцій на уроці ви не отримали , червоний — тривожний стан. Оберіть той колір, який відповідає вашим відчуттям. 5. Коментар учнівських очікувань - На згадку про сьогоднішній урок від нашої гості ви отримаєте по квітці. Візьміть її у вазі. Прокоментуйте свої очікування. VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. 2.Проблемне питання «З’ясувати, як пейзажі сприяють більш глибокому проникненню в духовний світ героїв. 3.* Завдання на вибір: - підготувати інсценізацію одного уривку з роману; - написати твір-фантазію «Десять років потому» (Подальша доля Тетяни та Євгенія.) | |||||||||
Переглядів: 5918 | Коментарі: 4 | |
Всього коментарів: 0 | |