Вітаю Вас, Гість


Як привчати дітей до читання

Олександр Сергійович Пушкін казав: «Читання - ось найкраще навчання». Заохотити дітей до читання, з дитинства викликати і розвивати глибокий інтерес до книги, домогтися того, щоб людина вже з підліткового віку вважала неповноцінним той день, в який він не прочитав хоча б декілька сторінок книги, - не є це найважливіше завдання сімейного та шкільного виховання!

Початок цьому, безсумнівно, має бути покладено в сім'ї. Інтерес до книги в дітей виникає ще задовго до відвідин школи і розвивається дуже легко. У книзі для них укладено багато прекрасного, героїчного, таємничого, тому їм пристрасно хочеться навчитися читати, а поки не навчилися, - слухати читання старших. Батькам треба тільки не заглушати цей пробуджений інтерес, а йти назустріч дитячим бажанням: читати їм, набувати для них книги і брати в бібліотеці.

Батьки нерідко, прагнучи доставити дітям різні задоволення, зробити їх життя можливо більш радісним, забувають про те, що саме доступне, найприємніше і, безсумнівно, найкорисніше з усіх задоволень для дитини - це коли йому вголос читають цікаві книги. Радість від цього задоволення посилюється тим, що в сім'ї створюється атмосфера більшої близькості, згуртованості, дружби, теплоти. Ніщо не зближує так батьків і дітей, не сприяє виникненню спільних духовних інтересів, як спільне читання.

Неодноразово доводилося спостерігати, як збагачувалося зміст розмов у родині, бесід між батьками і дітьми в результаті спільних читань вголос. Починають говорити про героїв прочитаних книг, про їх вчинках, висловлюють своє ставлення до цих вчинків, схвалюють їх або засуджують. А такі розмови не можуть не надавати певного виховного впливу. Зміст прочитаних книг знаходить своє відображення і в дитячих іграх, дитячих малюнках.
Дітям особливо подобається це сміливе і героїчне. Їх захоплює і радує перемога правдивого і справедливого, загибель злого, фальшивого, лицемірного. З особливим захопленням слухають вони казки, в яких показана боротьба між багатими і бідними, їх радує перемога слабких, перемога добра над злом.

Можна використовувати казки і в більш вузьких, але дуже важливих виховних цілях - в прищепленні дітям санітарно-гігієнічних і культурних навичок. Казки К. Чуковського «Мойдодир» і «Федорине горе» поряд з чудовими віршами В. Маяковського «Що таке добре і що таке погано?" І А. Барто «Дівчинка замурзана» служать прекрасним і сильним засобом виховання звички до чистоти і любові до порядку . Слова В. Маяковського: «Якщо хлопчик любить мило і зубний порошок, цей хлопчик дуже милий, надходить добре», - діти знають напам'ять і, вимовляючи їх, легко переконуються в тому, що треба дотримуватися чистоти, перед їжею завжди мити руки. А слова з «Мойдодира»: Треба, треба вмиватися Вранці і ввечері, А нечистим сажотрусам Сором і сором, сором і сором, - так і кличуть дітей до умивальника.
Не знижується значення читань вголос і з дітьми старшого віку. У дітей, підлітків та юнаків зазвичай бувають улюблені літературні герої, яким вони прагнуть наслідувати. Саме з книг діти і підлітки черпають в значній мірі свої ідеали, дізнаються про наше життя і її героїв.

Дуже добре, коли діти середнього та старшого шкільного віку читають вголос своїм батькам або переказують їм зміст прочитаних книг. Це розвиває їх мова, збагачує мову, словниковий запас. Дуже важливо при цьому, щоб батьки уважно і з цікавістю слухали як читання, так і розповідь дітей про прочитаних книгах. У читців і оповідачів це підвищує настрій, викликає і розвиває бажання читати і розповідати більше і частіше. Добре також батькам самим прочитати книгу, яку їхні діти взяли в бібліотеці для самостійного читання. Після цього неминуче виникає бесіда, з'ясовується, чи правильно зрозуміли діти зміст книги, думки, які висловлює автор. Корисно в родині користуватися і таким прийомом, який нерідко і з успіхом застосовують досвідчені вчителі. Бажаючи зацікавити дітей-якої корисної книгою, вони починають читати цю книгу вголос, читають до найбільш цікавого місця і припиняють. Зацікавившись і бажаючи дізнатися, що ж далі, діти самі дочитують почату книгу.

І в школі і в бібліотеці батьки можуть отримати рекомендаційні списки літератури для дітей та підлітків. Дуже важливо контролювати, що саме читають самостійно наші діти, враховувати їх вік.

Борг батьків - всіляко заохочувати читання дітьми хороших книг. Заохочувати читання - це значить проявляти повагу і увагу до читає дитині, не відривати його від книги без істотної необхідності, для виконання яких-небудь нетермінових робіт, підтримувати в кімнаті тишу, щоб не заважати читання, проявляти інтерес до змісту прочитаних дітьми книг. Добре б в сім'ї встановити традицію: у дні народження дітей, після успішного закінчення ними шкільних занять, дарувати їм книги. Нехай у дітей створюється настрій, що книги-це найкращий подарунок, що поява на їх полиці або етажерці нової книги - це свято.
З ранніх років у дітей має виховуватися і дбайливе ставлення до книги.

У сім'ї повинні бути певні правила поводження з книгами. Наприклад, перш ніж брати книгу для читання, вимити руки. Ніколи на книзі не писати, не малювати. Не класти в книгу олівець, перо або що-небудь тверде, важке. Після прочитання завжди класти книгу на певне місце. Дотримання цих правил буде виховувати звичку культурного поводження з книгою. Загальне ж відношення до книги як до джерела знань, як до «підручником життя», як до вірного і надійного супутника у всьому нашому житті, що проводяться в родині читання вголос, бесіди про книги безсумнівно характеризують культурний рівень сім'ї.

Десять порад з виховання маленького читача.

1. Читайте вашій дитині поштові листівки, газети, інструкції на коробках з-під дитячого харчування. Це дуже важливо для дитини.

2. Доки дитина росте, показуйте їй малюнки та збірки оповідань. Кольори і форми вразять її, а слухання веде до вивчення.

3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Дозволяйте дітям вибирати книги самостійно.

4. Читання перед сном повинно стати регулярною традицією. Якщо для читання будуть вибрані правильні книги, то навіть старшим дітям буде цікаво слухати.

5. Пам ятайте про поезію! Короткий вірш - це найкращий спосіб привернути увагу на деякий час.

6. Заохочуйте дітей до читання вголос в той час, коли ви готуєте, прасуєте, шиєте, займаєтесь пранням білизни.

7. Використовуйте телебачення, щоб привернути увагу до читання. Більше читайте про людей, країни і різні речі, котрі зацікавили вашу родину з телепередач.

8. Тримайте вдома безліч матеріалів для читання. Зберігайте дитячу літературу на нижніх полицях, щоб діти могли її легко дістати.

9. Нехай ваша дитина побачить вас за читанням. Розмовляйте стосовно того , про що читаєте.

10. Даруйте книги дітям. Цим ви даєте зрозуміти, що книги особливі. Ніколи не пізно заохотити дитину до читання. Оскільки діти слухають історії, вони вивчають нові звукосполучення, збільшують свій запас слів, удосконалюють мислення.

ДЛЯ БАТЬКІВ

Як зацікавити дітей читанням?

1. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Покажіть ваші Показуйте хороший приклад вашій дитині, демонструючи їй, як вам подобається читати. Тримайте вдома велику кількість книг та журналів. Нехай ваша дитина побачить вас за читанням.

2. Давайте дитині подивитись вашу книгу. Читайте її в голос або дозвольте їй прочитати її вам. Визначте певний час і місце для читання.

3. й дитині, як бібліотека працює і де дитина може знайти свої улюблені книжки.

4. Приносьте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад про спортивні змагання, тварини чи балет, включаючи художню і документальну літературу.

5. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй. Конструюйте, готуйте їжу, грайтесь в настільні ігри, оскільки такі заняття потребують, щоб дитина читала інструкції.

6. Заохочуйте ваших дітей до листування зі своїми однолітками. Ними можуть бути друзі, котрі переїхали далеко, далекі родичі, просто друзі за листуванням.

7. Організуйте пошук скарбів. Заховайте якусь річ, наприклад, нову книгу, а потім лишіть письмові підказки, котрі приведуть дитину на місце.

8. Заплануйте екскурсію до зоопарку, цирку, музею і т. п. Знайдіть книги, котрі з цим пов"язані, й поділіться з вашою дитиною.

9. Заохочуйте вашу дитину складати різні історії й записуйте їх в той час, коли вона їх розповідає. Зробіть її власну збірку оповідань, записуючи історії й додаючи її власні малюнки. Пізніше ваша дитина зможе читати свою книгу вам, молодшому братові чи сестрі.

Якщо ваша дитина - неохочий читач, вигадайте гру в читання буденних речей, таких як коробка з під чогось, наклейки, старі листівки, комікси, програми телепередач. На холодильнику лишайте повідомлення, котрі можуть її зацікавити.

Як допомогти дитині добре вчитися у школі? - Корисні поради, школяр, виховання, батьки, дитина.

«Тільки особистість може діяти на розвиток і визначення особистості, тільки характером можна утворити характер». (К. Д. Ушинський)
Всі батьки мріють про те, щоб їх дитина вчилася на одні четвірки і п'ятірки, адже успіх у шкільних справах - запорука того, що в майбутньому він стане гарним фахівцем, знайде високооплачувану роботу і буде мати успіх у оточуючих. Але не всі мами і тата допомагають йому подолати труднощі в навчанні, тим самим суперечачи своїм мріям.
Якщо ви хочете, щоб дитина закінчив школу на «відмінно», допоможіть йому в цьому! Але допомога ця не повинна зводитися до оплати за репетиторів, покупці вже вирішених домашніх завдань та пошуку в Інтернеті готового доповіді.
Батьки - люди, що грають важливу роль у розвитку пізнавальної діяльності будь-якого школяра. Ніхто не допоможе при труднощі в школі, як мама і тато. Ось декілька рекомендацій про те, як допомогти дитині стати більш успішним у навчальній діяльності.
Більше розмовляйте зі своїм чадом
Наша мова - основа всього. Уміння правильно сформулювати свої думки, виражати свою точку зору і відстоювати її, залучати до себе увагу логікою викладу матеріалу - все це важливі вміння, які, якщо їх розвивати з малих років, стануть в нагоді в будь-якій сфері життєдіяльності.
У дитини до десяти років частіше запитуйте про те, що відбулося за день у дитячому садку, школі; що йому сподобалося в мультфільмі, який він нещодавно подивився і т.д. Зі старшими дітьми необхідно в розмовах зачіпати почуття, переживання і досвід. Нехай дитина частіше висловлює свою думку про оточуючих, аналізує події, що відбуваються не тільки в школі і вдома, але і за їх межами: в місті, в країні, в світі.
Збагачуйте словниковий запас і розширюйте кругозір школяра
Якщо у вашого чада виникнуть якісь питання, не варто відмахуватися від нього, кажучи, що вам ніколи. Пам'ятайте, вам і не треба знати відповіді на всі питання. Якщо ваша дитина запитає: «А правда, що тасманійський диявол насправді існує?», Дайте відповідь: «А давай заглянемо в енциклопедію!». Багато часу це у вас не забере, тоді як для дитини це буде відмінною можливістю навчитися користуватися довідковою літературою, поповнити свої знання, що благотворно позначиться на навчанні в школі.
Необхідно з малих років привчити дитину до використання бібліотек. Особливо це важливо на сучасному етапі, коли практично у кожного в домі є комп'ютер, підключений до мережі Інтернет. Всесвітня павутина дає можливість легко знайти потрібний матеріал. А нам необхідно, щоб дитина покопався в довідниках і книгах, склав на їх основі свою доповідь або розповідь, виділивши основне. Коли він навчиться шукати відповіді на свої запитання в енциклопедіях, словниках і підручниках, він не тільки буде розвивати свій кругозір, але й стане більше читати, збагатить свій словниковий запас. А це прямий шлях до підвищення успішності!
Читайте разом з дитиною і художню літературу, вірші, співайте пісні, навіть якщо він старше семи років. Тільки література здатна показати справжню красу і багатство російської мови. Тільки батьки можуть навчити дитину бачити цю красу. Обговорюйте з нею прочитане. Нехай він перекаже вам сюжет, намалює ілюстрацію до найбільш вподобаному епізоду, вивчить напам'ять і продекламірует вірші улюбленого поета.
Найчастіше купуйте газети і журнали. Якщо ваша дитина вчиться ще в початковій школі, прочитайте разом новинні статті і поясніть йому суть написаного. Можливо, багато чого буде йому незрозуміло. Проте інтерес до подій, що відбуваються в світі, - важливий фактор успішного навчання, і необхідно привчати дитину стежити за новинами.

Найчастіше дізнавайтеся про шкільні справи
Чим більше ви будете знати про те, що відбувається в школі, про те, що учні проходять з того чи іншого предмету, як ваша дитина справляється з програмою, чи гарний в цьому класі викладач, тим більше у вас буде можливостей підвищити рівень його знань. Дізнавайтесь домашні завдання, перевіряйте правильність і своєчасність їх виконання дитиною.
Але не будьте наглядачем і тираном! Будьте з дитиною в довірчих, теплі стосунки. Допомагайте з рішенням важкого завдання або підготовкою реферату. Якщо ви будете його підтримувати, а не дорікати поганими оцінками, він буде прагнути підвищити рівень своїх знань.
Не сваріть за «двійки»! Сварка ні до чого доброго не приведе. Краще розмовляйте з дитиною, з'ясуйте, за що він отримав погану оцінку, проаналізуйте з ним ситуацію і знайдіть шляхи для вирішення проблеми. Важливо пояснити, що неприємна відмітка легко може підвищитися і перетворитися на «відмінно», варто лише прикласти зусилля.
Правильно розподіліть робочий простір школяра
Зверніть увагу, чи добре освітлений стіл, вистачає Чи на ньому місця для виконання домашнього завдання, чи часто провітрюється кімната, не голосно чи включений телевізор у вітальні ... Правильно розподіліть час для уроків, для відпочинку, активних ігор, прогулянок.
Якщо бачите, що дитина втомилася, дайте йому відпочити, не завантажуйте справами. Втомлена голова не здатна запам'ятовувати інформацію, і як би ви не лаялися, як би не стежили за виконанням домашнього завдання, втомлений дитина все одно на наступний день принесе «двійку» чи «трійки». Пам'ятайте, що будь-якій людині потрібно відпочивати, а дитині тим більше!
Правильне харчування - запорука успішного навчання
Сучасні дослідження показали, що мозок - це один з тих органів, який від неправильного харчування страждає в першу чергу. Тому, якщо ваша дитина стала дратівливою, швидко стомлюється, погано запам'ятовує навчальний матеріал, став отримувати більше низькі оцінки в школі, подивіться на те, чим він харчується.
У більшості випадків подібні симптоми виникають внаслідок неправильного харчування. Значне місце в нашому раціоні займають жири і вуглеводи, а сучасні діти і підлітки без розуму від фастфуду - а все це шкідливо для здоров'я. Необхідно обмежити споживання вашою дитиною газованих напоїв, чіпсів, гамбургерів та іншої їжі подібного роду.
Найголовнішою групою вітамінів для мозку є група вітамінів B. Вітаміни цієї групи відповідають за роботу пам'яті, уваги і здатність до навчання. Для поліпшення пам'яті необхідно, щоб у раціоні дитини були присутні такі продукти, як: горіхи, молоко, риба, курка, м'ясо, печінка, гречка, свіжі овочі і фрукти. Якщо щось з продуктів дитині здається несмачним, насильно є не змушуйте. Спробуйте підійти до цього питання творчо: красиво оформіть блюдо, пошукайте нові рецепти, де цей продукт можна подати у вигідному та смачне світлі. Розвивайтеся самі, і ваша дитина буде розвиватися разом з вами!
І пам'ятайте: люблячі, турботливі й мудрі батьки - запорука того, що дитина буде не тільки добре вчитися, але і виросте думаючим, освіченою людиною, справжньою Особистістю! Тому не жалійте часу, не відштовхуйте дитину, якщо він підійшов до вас із запитанням чи хоче поговорити по душах. Слідкуйте за його здоров'ям і заохочуйте його успіхи. Будьте з дитиною в дружніх відносинах. У вас все вийде, варто тільки захотіти!

Якими повинні бути батьки

Розвиток дитини грунтується на досвіді. Усвідомлення настільки тісно пов'язане з набуттям досвіду, що вони представляються ідентичними. Надавайте дитині якомога більше можливостей для набуття досвіду в тих областях, в яких він найбільше його потребує.
І при кожній можливості заохочуйте усвідомлення дитиною процесу набуття досвіду. Усвідомлення дозволяє почати вивчення доступних варіантів вибору поведінки і випробувати деякі нові способи буття або почати роботу зі страхами, які дитина таїть у собі, щоб піти від необхідності нового вибору, хоча такий вибір міг би поліпшити її життя.

Завдання батьків - допомогти дітям досягти повноти самовідчуття, допомогти їм бачити світ навколо себе таким, який він є насправді. І в той же час створити у дитини впевненість, що вона зможе вижити в цьому світі. Необхідно, щоб вони знали, що вони роблять вибір, як їм жити у своєму світі, як їм реагувати на нього, як поводитися з ним. Коли вони підростуть, стануть сильнішими і стануть більш ясно бачити себе у своїх взаєминах зі світом, тоді вони зможуть ухвалити рішення, можливо навіть змінити соціальні структури, що стримують вибір, в якому вони відчувають потребу.

Існують певні основні вимоги до будь-якої людині, яка працює з дітьми: любити дітей, доброзичливо до них ставитися, вміти встановлювати довірчі відносини, мати уявлення про їх розвиток, зростання, навчання, про найбільш важливі питаннях, що відносяться до кожного окремого віковому періоду. Така людина має бути знайома з різними формами зниження здатності до навчання, на які страждають діти і які не тільки перешкоджають їх навчанню, але часто викликають побічний емоційний ефект. Така людина повинна мати здатність діяти рішуче, але не настирливо, бути м'якою і делікатною, але без нерішучості й пасивності. Така людина має бути знайома з тим, які культурні очікування накладає на дитину його середовище. Вона повинна уміти уважно слухати мовця, встановлювати зв'язки й володіти навичками вирішення проблем. Вона повинна мати почуття гумору, вміти зберігати в собі веселість і мати експресію дитини, що живе всередині кожного з нас. Вона повинна знати, що кожна дитина унікальна і є повноправною особистістю. І ще, важливо бути відкритим і чесним з дитиною.

Діти потребують союзників, та коли батьки відкидають дітей, вони скоюють злочини типу апартеїду, що веде до придушення особистості дитини. Звичайно, діти заслуговують кращого. Якщо ви приймаєте дитину з повагою, то ви зумієте встановити і зберегти контакт з дитиною і досягнете успіху в допомозі їй. Діти відкривають дорослому душу в такій мірі, в якій вони відчувають себе з ним у безпеці.

Необхідно не тільки знати, чим зайняті діти, а й діти повинні знати, чим зайняті батьки. Треба підлаштовуватися під потреби дитини і не вести себе з ним осудливо. Ніколи не примушуйте дитину зробити або сказати щось, чого він зовсім не хоче. (Яскравий тому приклад - коли батьки змушують дитину читати вірші гостям). Не наполягайте на тому, щоб вона визнала що-небудь, якщо їй потрібно зберігати щось під надійним захистом. Якщо з дитиною сперечатися з приводу її сприйняття себе, то цим самим можна тільки понизити, а не підвищити її самооцінку

Через зір, слух, дотик, смак і нюх ми усвідомлюємо самих себе і контактуємо з миром. Але багато хто з нас у своєму подальшому розвитку втрачають повноту усвідомлення своїх відчуттів. Стаючи туманними і нечіткими, ці відчуття починають виявлятися автоматично, незалежно від нас самих. Ми починаємо діяти так, як ніби наших тіл, відчуттів та емоцій не існує. Ми перетворюємося на гігантські голови, які думають, судять, створюють уявлення, застерігають, згадують, аналізують чужі думки і виступають цензорами. Звичайно, розум відіграє важливу роль у нашому житті. Він дозволяє нам спілкуватися з іншими людьми, формувати і затверджувати свою думку і робити свій вибір. Ця система переробки інформації - тільки одна складова частина нашої істоти, яку, звичайно, слід розвивати та використовувати у всій його повноті, але не менш важливим є розвиток органів почуттів - каналів, по яких ця інформація надходить в наш розум. При добре розвинених органах почуттів інформація, що надходить в людські голови, буде в більшій мірі відповідати істині і, отже, результати переробки зовнішньої інформації, будуть більш адекватними існуючим обставинам.

Щоб виховати зі своєї дитини високоморальну людину, батьки повинні бути щирими, чесними, цілеспрямованими. Вони повинні мати в собі хоробрість, безкорисливість, відсутність егоїзму, терпіння, витривалість, наполегливість, світ, тишу, самоконтроль і пам'ятати, що все це набагато краще засвоюється через особистий приклад, ніж через красиві слова. У батьків повинен бути високий ідеал і поведінка, відповідна до цього ідеалу. Ви побачите, що поступово цей ідеал буде відображатися у вашій дитині, і малюк мимоволі почне проявляти ті якості, які вам хотілося б бачити в його природі. Цілком природно, що дитина захоплюється своїми батьками, якими б негідними вони не були, для маленьких дітей батьки завжди будуть залишатися напівбогами, на яких вони будуть намагатися бути схожими. Батьки, за рідкісним винятком, не розуміють, яке згубний вплив на дітей надають їх недоліки, емоційні вибухи, відсутність самоконтролю. Якщо ви хочете, щоб ваші діти поважали вас, ставтеся з повагою до себе і завжди будьте гідні поваги. Намагайтеся не бути примхливими, деспотичним, нетерплячими і дратівливими. Якщо батько сам не має тих якостей, які він хоче виховати в дитині, то, навіть маючи знання про те, як треба виховувати малюка, він ніколи не зможе виконати цю роботу. І щоб батьки їм не говорили, як би вони їх ні виховувавали, якщо власна поведінка батьків не буде відповідати тому, чого вони навчають, то у дитини вони отримає потворну суміш психологічних якостей, що складається з тих істин, які він хоче вселити своєї дитини і з того, чим він є сам. Отже, щоб мати дітей і виховувати їх, батьки повинні в першу чергу виховати себе.

Кожна людина складається з двох основних частин, одна її частина звернена у зовнішній світ і служить їй, інша звернена всередину, до Бога, і виконує Його волю. Саме ця частина, яка захована глибоко в грудях і є наш голос совісті, еталон істини, стрілка компаса, яка веде нас до прекрасного. І чим більш уважні ми до цього "голосу", чим частіше ми дотримуємося його порад, тим "голосніше він звучить" і тим більше ми наближаємося до істини. Таким чином, виховати в собі прекрасне, справжнє може кожна людина, але для цього вона повинна захотіти змінити себе.
 
Методики і вправи для прискорення читання

Щоб ваша дитина стала прикладом для наслідування і навчився швидко свідомо читати, ми пропонуємо вашій увазі наступні методики і вправи для прискорення читання:

Читаємо на час

Тут все просто. Ви вибираєте невеликий текст, який підходить за віком вашій дитині, засікаєте час, а потім дитина починає читати. Почніть з хвилини. Після того, як дитина прочитає текст, поверніться до нього назад. Нехай ваше чадо читає його по другому колу. Засікайте час. По ідеї з кожним разом швидкість читання повинна збільшитися. Це ви наочно покажете своїй дитині. Нехай він теж бачить свої успіхи. Це буде давати стимулюючий ефект!

Виділяємо найголовніше

Щоб читання було не тільки швидким, але і плідним, попросіть свою дитину максимально швидко прочитати запропонований текст, а потім задайте йому кілька запитань по прочитаного матеріалу. Дитина повинна виділити для себе в тексті основні речі і впевнено відповідати на всі ваші запитання. Якщо ви не досягли бажаного результату, повторіть все ще один раз.

Поділяємо слова

Щоб зробити цю вправу з дитиною, вам потрібно підготуватися заздалегідь. Виберіть десять-п’ятнадцять слів і розбийте їх на дві частини. Тобто одна половина слова має бути на одній картці, а інша – на іншій. Щоб захопити своє чадо, зробіть картки яскравими і красивими. Дитина повинна самостійно скласти всі «половинки» і скласти слова. Не забувайте постійно перемішувати картки.

Вдаємося до деформованим пропозиціям

Спробуйте обхитрити дитини і перемішати слова в реченні. Приміром, така пропозиція, як «до нас у школу прийшли ветерани», можна переробити таким чином: ветерани до школи прийшли нам в. Не складає занадто довгі і складні пропозиції – дитина почне плутатися і відразу ж втомиться. Для першого присісти достатньо буде п’яти-восьми пропозицій.

Займаємося рольовим читанням

Якщо ви хочете, щоб ваша дитина була захоплений процесом, спробуйте рольове читання. Згадайте разом його улюблених мультиплікаційних персонажів. Нехай він на час перетворитися на свого улюбленого мультиплікаційного героя і читає текст з його інтонацією. Також ви можете запропонувати своєму чаду прочитати текст з інтонацією зайчики – це буде тихо і спокійно. Потім попросіть його відтворити текст «голосом» вовка – він буде швидким, уривчастим і грубим.

Вносимо різноманітність

 

Покажіть дитині текст. Розбийте його на три невеликих абзацу. Попросіть його швидко прочитати текст, але при цьому кожен абзац потрібно читати по-різному. Хай перший абзац дитина прочитає голосно, другий – тихо, а третій – пошепки