22:58 Сучасні різновиди уроків | |
Серед сучасних різновидів уроків вивчення художнього твору світової літератури виділяються уроки компаративного, культурологічного аналізу та інтегровані уроки. Урок компаративного аналізу – це заняття, на якому домінуючим є компаративний шлях аналізу творів різних національних культур. Його мета – глибше розкрити ідеально-естетичну концепцію кожного з порівнюваних творів чи літературних явищ, дати історико-літературне пояснення відповідностей або відмінностей літературних явищ різних письменств, літератур у культурно-історичному розвитку суспільства. Урок культурологічного аналізу – це такий тип навчального заняття, що передбачає вивчення літературного твору з опорою на культурологічний контекст його епохи, тобто в координатах історико-культурної доби. Мета – показати учням, що художній твір – це явище культури на певному етапі її розвитку. Популярним останнім часом стає інтегрований урок, предметом вивчення якого є багатоаспектні об’єкти, інформацію про сутність яких подають різні навчальні дисципліни. Дидактична мета інтегрованого уроку -дати глибокі різнобічні знання про об’єкт вивчення, залучаючи відомості різних навчальних предметів. Методика інтегрованих уроків ще мало досліджена в сучасній педагогічній науці, проте практика показує, що за дидактичною метою це можуть бути уроки вивчення нових знань; уроки систематизації та узагальнення; комбіновані уроки. Учені прогнозують, що в перспективі питома вага інтегрованих уроків буде зростати. Також можна виділити і такий урок як урок-дослідження. Це така навчальна форма, в якій домінує дослідницький метод вивчення матеріалу. Використання цього типу уроку зумовлено потребами сучасного суспільства, яке ставить перед школою завдання виховати творчу особистість, розвинути творчі задатки дітей, навчити їх мислити, здобувати знання самостійно й застосовувати їх на практиці. Особлива роль у цьому процесі належить літературі, оскільки вона впливає на розвиток раціональної та чуттєвої сфери людини. Мета уроку-дослідження – розвивати в учнів уміння та навики, необхідні для вирішення нестандартних завдань, що зумовлені змістом твору, навики самостійного пошуку шляхів з’ясування істини, самостійного здобування нової інформації. Іноді в курсі світової літератури використовують і урок-семінар. Семінар – особлива форма групових навчальних занять, що передбачає самостійне, переважно в позаурочний час, здобуття знань учнями з використанням різноманітних джерел і наступним колективним обговоренням в класі наслідків цієї роботи. Дидактична мета уроку-семінару – формування в учнів уміння вчитися, самостійно працювати, шукати вирішення проблеми, всебічно розкривати й розвивати їхні інтелектуальні та моральні якості. Практикується також і проведення уроку-диспуту. Диспут – публічна суперечка, дискусія, навчальна форма, яка передбачає зіткнення різних, інколи прямо протилежних точок зору при обговоренні певної проблеми з метою її розв’язання. Дидактична мета такого уроку – дати учням можливість пройти шляхом пошуку істини при обговоренні складного діалектично суперечливого питання, навчити критично мислити, вести полеміку, обґрунтовувати власну позицію. Урок-диспут уже здобув досить широку популярність у шкільній практиці. Він є дійовою і ефективною формою в методичному арсеналі вчителя-словесника. Урок-диспут має великі педагогічні можливості: – сприяє глибокому осмисленню художньо-естетичного змісту літературного твору, винесеного на обговорення, висвітлення в ньому вічних проблем людського буття – філософських, соціальних, моральних принципів.
| |
|
Всього коментарів: 12 | 1 2 » | ||||||||||
| |||||||||||
1-10 11-12 | |||||||||||